woensdag 19 februari 2014

Soap and Glory: Hand Food, Handcrème

Is dit 'm? Werkelijk? Misschien? Eindigt hier mijn zoektocht naar de allerbeste handcrème? Of toch niet?


Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede handcrème. Verschillende merken zijn de revue al gepasseerd maar een ideale formule had ik nog niet gevonden. Tot nu misschien? 
Hand Food van Soap and Glory doet misschien niet meteen een belletje rinkelen. Maar op verschillende blogs en in verscheidene youtube-filmpjes wordt deze de hemel in geprezen. Zo vaak dat ik hem toch wel 'ns uit wou testen. Maar wonder wonder... het is weer niet in België te vinden! Je moet even de grens over naar een Douglas in Nederland of Duitsland om eentje te bemachtigen.
Je hebt deze handcrème in de gewoonlijke tubes maar ook in deze versie, het flesje met pomp. Hier zit er 250ml in. Je hebt tubes van 50ml en van 125ml. Er was net een korting op deze fles, ze kwam evenveel als de 125ml tube, dus....meenemen! :-)

Aangezien dat iedere winter mijn handen veranderen in oude vrouwtjes pollekes of het nu echt koud is of niet, was ik echt wel nieuwsgierig naar deze.
Op de foto hierboven is het misschien niet goed te zien, maar mijn handen zijn wat droog en een beetje rood. Ze voelen niet bepaald zacht aan.
Dit dotje crème hierboven komt eruit bij één keer pompen. Er komt me al meteen een geur tegenmoet. Ik had me aan een heel zoetige luchtje verwacht, waarom weet ik niet. Misschien omwille van het roze label.
De geur doet me denken aan een parfum van Chanel maar dan heel fel verdund. Het zou de basis kunnen zijn van Coco Mademoiselle of zo. Ik had een snoeperige parfum hier liever bij gehad. Bij momenten denk ik zelfs dat mijn fles niet meer goed is omwille van die geur. Het past er voor mij niet bij. Daarmee wil ik wel niet zeggen dat het een vieze odeur heeft. Bij het checken van hun website kom ik erachter dat dit hun typische parfum is voor hun producten, gebaseerd op rozen en bergamot.
Na het smeren ziet mijn huid er al meteen goed gehydrateerd uit. Het voelt ook zoooooo zacht!  Het is echt ongelooflijk hoe zijdeachtig mijn huid aanvoelt! Het trekt redelijk in... dat is misschien wel wat minder. Er blijft zo'n filmpje op de huid achter. Het stoort mij niet bepaald omdat het echt zo'n dun laagje is, het is dus niet vettig. Het laat geen vingerdrukken achter. Maar ik kan erin komen dat sommige mensen dit niet fijn vinden.
Maar wat ziet hier allemaal in?
Op het eerste zicht zie ik al snel een heleboel natuurlijke bestanddelen: shea boter, druivenpitolie, amandelolie, macadamia olie, wortelextract van echte heemst, bladextract van witte moerbei...
Dus een heleboel ingrediënten om je handen lekker zacht te maken. Maar sommigen hebben ook een verjongende werking op de handen.
Daarnaast ook een deel ingrediënten, die we niet zo heel graag zien, zoals parabenen.

Je kan deze handcrème naar believen smeren. Zo vaak als je het nodig acht dus. Alleen is het niet aan te raden voor een geïrriteerde of beschadigde huid. Het wordt zelfs ten zeerste afgeraden. Ik vermoed dat het parfum hier verantwoordelijk voor is.

Tot nu toe ben ik heel tevreden van de handcrème. Heb ik hiermee het ideale product voor mijn pollekes gevonden? Ik weet het niet. Maar het zit er, denk ik, toch al heel dicht bij.

Soap and Glory Hand Food 50 ml 3,99euro
Soap and Glory Hand Food 125 ml 9,99euro
Soap and Glory Hand Food 250 ml nu ook aan 9,99euro normaal 12,99euro
Bij Douglas

Bron: website Soap and Glory

Geen opmerkingen:

Een reactie posten