donderdag 6 februari 2014

Difrax fopspenen en spenenketting

We wouden het eigenlijk niet in begin, onze baby een tutter geven. Nee, dat gingen we niet doen. Die gedachtengang heeft welgeteld 2 dagen geduurd. Totdat ik merkte dat ze enkel stil werd als ze op mijn vinger tutte.
Dus had ik mijn man in allerijl van het ziekenhuis naar huis gestuurd om de fopspeen te halen die bij de Paarse doos zat. De geschenkdoos die je kan krijgen bij de apotheek als je zwanger bent, in België toch. Eigenlijk waren we wel opgelucht toen ze stil was met haar fopspeen, want haar geschreeuw ging door merg en been. Ik kon er zelf wel om huilen, babyblues!
Difrax spenenketting en fopspenen in verschillende maten

Over de fopspenen dan. Ze komen in verschillende maten, naargelang de groei van je baby en hun zuigbehoefte. In totaal zijn er 5 groottes. Je hebt de Newborn, de -2M +2M, voor te vroeg geboren en pasgeboren baby's; van 0 tot 6 maanden; van 6 tot 12 maanden; van 12 tot 18 maanden en de 18+M. Het schildje en zuiggedeelte wordt iedere keer groter en bij de laatste 2 wordt de speen zelfs gedeeltelijk of geheel opgevuld. De speen is van siliconenmateriaal en is smaak-en geurloos.
De Newborn spenen.

Er zijn ook 2 soorten, de natural of combi en de dental. 
De natural heeft meer de vorm van een tepel en is geschikt voor kinderen die hun speen zelf omdraaien.
De dental ondersteunt de ontwikkeling van het gehemelte en de spieren van de tong en kaak.
De 0-6M spenen in natural en dental.
Om één of ander reden is onze baby niet gek van de dental speen. Die spuwt ze constant terug uit. Wat ik eigenlijk wel jammer vind, omdat deze goed is voor de ontwikkeling van haar mond. Maar ik ben al blij dat ze niet op haar duim zuigt. Iedereen is natuurlijk vrij om te kiezen wat ze aan hun kinderen geven. Maar ik vind het beter als ze tuttert dan als ze op haar vingertje gaat zuigen, die kan ik haar namelijk niet wegnemen :-) . Een fopspeen kan je afleren, duimen gaat al wat moeilijker om eruit te krijgen. Ik merk wel dat ze haar tuttie minder nodig heeft en tijdens het slapen, valt ze meestal uit haar mond.
v.l.n.r.:De Newborn, 0-6M en 6-12M
Wat ik fijn vind aan deze spenen zijn de gebogen boven-en onderkant. Zo wordt het neusje goed vrijgelaten en ook de kin. Er zijn ook telkens 2 gaten aan de onderkant van de speen, dit zorgt voor een betere luchttoevoer. Het ontwerp is goed bedacht zodat het kindje minder snel last kan krijgen van irritatie op het huidje.
Je ziet deze gebogen vorm niet bij alle merken van spenen, daarom vind ik de Difrax spenen echt goed. Er is echt over nagedacht.
De 6-12M in natural met ring.
De kleuren en printjes zijn ook tof. De kleinere spenen zijn doorzichtig of doorschijnend met een leuke print op. Vanaf 6 maanden zit er ook een ring aan de speen.
De Difrax spenenketting.
De spenenketting van Difrax vind ik heel mooi. Ze heeft van die leuke parels. En het touwtje wat je door de speen moet halen is ook iets langer dan bij de meeste spenenkettingen. 
Difrax spenenketting, de klem.
De enige opmerking die ik over de ketting kan maken, is de klem. Als iemand van Difrax dit ooit moest lezen, doe wat aan die klem! :-)  Ze gaat gewoon niet ver genoeg open. Je krijgt er wel een T-shirtje tussen, maar een truitje is al heel wat moeilijker. Dat vind ik zo jammer!

Maar voor de rest ben ik heel tevreden van hun producten en ze zijn van goede kwaliteit gemaakt.

Alle info over de fopspenen en hun andere producten vind je hier.

Bronvermelding: Difrax website, de fopspenenpagina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten