donderdag 30 januari 2014

Lippenbalsems van Burt's Bees, Labello en Nivea

Mijn lippen zijn er de laatste tijd niet zo goed aan toe, dus besloot ik een paar dagen geleden dat het weer eens tijd was om een goede lippenbalsem in te slaan. Dus bracht ik een bezoekje aan het Kruidvat. 
Daar stond ik dan voor het rek met al de balsems en butters...en ik kon maar niet kiezen. Dus bracht ik er maar gelijk 3 mee. Namelijk de lippenbalsem van Burt's Bees met granaatappelolie, Labello's lippenbalsem met melk en honing uit de "pure & natural"-lijn en als laatste de lip butter van Nivea met vanille en macadamia.


Burt's Bees met granaatappelolie

Ik wou al langer eens een lippenbalsem van Burt's Bees proberen. Je leest er zoveel van op andere blogs en ziet het vaak voorbij komen op het internet. Ik was ook aangenaam verrast om het in het rek van het Kruidvat terug te vinden. Eerder had ik het er nog nooit gezien.
De balsem is in een stickvorm. Op de verpakking staat al vermeld dat het 100% natuurlijk is. Wat uiteraard wel een fijn gegeven is. Het zou regenererend ( wat een woord! ) werken, wat eigenlijk zoveel wil zeggen als herstellend, voedend, hydraterend... :-) . Als ik de ingrediënten bekijk, zitten er inderdaad allemaal natuurlijke dingen in zoals zonnebloempitolie, bijenwas ( uiteraard! ), cocosolie...
De balsem zelf is donkerroze. Maar bij het opsmeren ervan, wat trouwens vlot gaat, is er eigenlijk niets van te zien. Misschien bij diegenen die echt bleke lippen hebben, dat zij er wel iets van zien.
Ik had me verwacht aan een zoetige geur of zo, omwille van de granaatappelolie en de cocosolie. Maar nee, het ruikt heel kruidig. Ik vind het wel iets hebben, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er niks aan vinden. Na het smeren voel je dat je een laagje op je lippen hebt zitten, maar het is niet plakkerig.
Mijn lippen voelen zachter aan en na wat testen ervan moet ik ook zeggen dat het lang op de lippen blijft, zelfs na drinken of eten. Dus ik ben hier wel heel tevreden over.


Labello Melk & Honing

Even terug in de winkel voor dat rek.... daar zag ik dan de Labello Melk & Honing van de "Pure & Natural" lijn! Oh maar die wou ik ook uitproberen! :-)

Een kijkje op de ingrediëntenlijst en je ziet er toch een paar die niet zo "pure & natural" zijn. I mean Polyisobutene, C20-40 Alkyl Stearate... Maar kom, laat dat de pret niet bederven.
Verder is het dus verrijkt met melk-en honingextracten en Hydra IQ. Hydra IQ van de Nivea-producten, lees er hier meer over. Labello en Nivea komen dan ook van hetzelfde bedrijf Beiersdorf. Dit alles verzorgt, voedt en hydrateert de lippen. Verder zit er ook nog sheaboter in en andere natuurlijke ingrediënten.

De Labello is ook in stickvorm. De balsem is geel van kleur maar laat gelukkig geen kleurtje achter op je lippen :-) ! Het smeert makkelijk uit. Ik voel bij deze ook een laagje op de lippen, maar het is niet kleverig. En oooh, hij ruikt heerlijk naar honing. Hij laat mijn lippen zacht achter. Maar blijft niet zo lang op mijn lippen zitten als de lippenbalsem van Burt's Bees.  En dus moet je wat vaker smeren. Maar al bij al vind ik het geen slechte lippenbalsem.

Nivea Vanille & Macadamia

Ook deze kon ik niet laten staan. Vanille is één van mijn lievelingsgeuren en dit heeft er ook toe geleid het potje lip butter te kopen.
De lip butter komt in een tinnen doosje. Ok, ik weet de meeste mensen vinden dit niet zo hygiënisch in gebruik omdat je er steeds weer in moet met je vinger. Maar ik vind het altijd leuk zo'n potje, het heeft zoiets nostalgisch.

Deze is verrijkt met sheaboter, amandelolie en ook weer Hydra IQ. Dus het is weer hydraterend, voedend en verzorgend. De geur van vanille en macadamia is een aroma, en wat voor één! Dit ruikt heerlijk! Echt een vanillegeur met een nootondertoon door de macadamia. Ik zou er me helemaal mee in kunnen smeren! Nu ik het toch over smeren heb... een doosje is natuurlijk iets minder praktisch dan een stick. Het product op zich laat zich wel goed uitsmeren. Je moet met je vinger maar heel lichtjes tegen het oppervlak van de lip butter wrijven om wat product mee te krijgen. Deze is ook niet plakkerig. Het laat mijn lippen zacht aanvoelen en blijft naar mijn gevoel beter zitten dan de lippenbalsem van Labello.

Al bij al vind ik het alle drie goed lipproducten. Maar verwacht natuurlijk geen mirakels. Ze hydrateren en verzachten allen de lippen. Burt's Bees heeft bij mij wel een streepje voor omdat het 100% natuurlijk is en omdat ie heel goed blijft zitten. De lip butter van Nivea vind ik dan weer geweldig ruiken! De Labello combineert de lekkere geur met het praktische van een stick. En voor diegenen die zich afvragen wat ik nu moet met drie lippenbalsems, wel... Ik doe eentje in mijn handtas, eentje in de badkamer of slaapkamer en de derde laat ik ergens in de keuken of living. Zo kan ik altijd smeren :-) !

Hieronder nog even alle ingrediënten:

 Burt's Bees


Labello Melk & Honing
Nivea Vanille & Macadamia
Even de prijzen nog: 
Bij Kruidvat:
Burt's Bees 3,95 euro
Labello 3,59 euro
Nivea 3,97 euro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten